keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

Minun tarinani: Rosan yllättävät vaiheet, osa 4

VALMISTUMINEN


Palasin lukion toiselle vaihtovuoden jälkeen, enkä taaskaan tuntenut ketään omalta vuosikurssiltani. Ystäväni olivat abeja, joten näin heitä vain välitunneilla. Tiesin myös, ettei olisi fiksua hengata vain heidän kanssaan, sillä seuraavana keväänä he jättäisivät koulun, ja jäisin aivan yksin. Niinpä alkoi operaatio kavereiden hankkiminen!


Näiden kahden vuoden aikana olen tutustunut hirveän moneen uuteen ihmiseen. Olen ollut aktiivinen toimija koulumme erilaisissa tapahtumissa, konserteissa ja musikaalissa. Myös viestintälinjan kautta on päässyt mukaan kaikenlaiseen mukavaan. Wanhojen tanssit ja abiristeily on koettu ja ylioppilaskirjoituksistakin selvitty kunnialla kolmessa erässä!


Tulevaisuuden haaveenikin ovat kirkastuneet: tahdon copywriteriksi, eli mainosten käsikirjoittajaksi! Tähän tulokseen olen päässyt yksinkertaisesti listaamalla omat vahvuuteni ja kiinnostuksenkohteeni, ja miettimällä niiden pohjalta, mikä ammatti sopisi minulle parhaiten. Nyt teen kaikkeni saavuttaakseni tämän unelman. Ovet mainonnan suunnittelun linjalle aukeavat kuitenkin vasta vuonna 2013, joten mennäkeväänänä olen hakenut muihin paikkoihin.


Vaihtovuosi muutti minua enemmän kuin uskonkaan. Kasvoin itsevarmemmaksi, sosiaalisemmaksi, kartutin kielitaitoani ja rohkaistuin tekemään isoja päätöksiä. Mutta isoin muutos oli matkailun tulo osaksi elämääni. Tätä nykyä suunnittelen eläväni vielä monessa eri maailman kolkassa elämäni aikana. Lisäksi Etelä-Amerikkalaiset vaihto-oppilasystäväni sytyttivät minussa palon opiskella espanjaa. Nyt valmistuttuani olen päättänyt, että jos minkään korkeakoulun ovet eivät aukene tänä vuonna, lähden syksyllä pariksi kuukaudeksi Argentiinaan!


Tämä tarina alkoi seitsemän vuotta sitten sietämättömistä oloista yläasteelta. Asiat eivät ole menneet kuten suunnittelin, mutta viimeiset neljä vuotta ovat olleet elämäni hauskimpia, rikkaimpia ja toimeliaimpia vuosia! Tulevaisuuteni näyttää valoisalta. Haluankin kannustaa kaikkia tekemään isojakin päätöksiä elämässään pelotta. Kun luottaa itseensä, selviää kaikesta, ja pystyy kääntämään joka tilanteen edukseen. Se on sitä elämän koulua.

Rosa 

Kuvat (c) 1. Rosa 2. Joncockley

Rosan yllättävät vaiheet saavat jatkoa heinäkuun puolessa välissä, kun valintakokeiden tulokset ovat saapuneet, ja tulevaisuus näyttää jälleen aavistuksen selvemmältä!

1 kommentti:

  1. Ihan itseänikin jännittää odotella työkaverin tuloksia! Toivotaan parasta! :)

    VastaaPoista